منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ویزیت کارت

گل محمدی در کدام منطقه رشد و تکثیر بهتری دارند؟

بهترین مناطق برای کاشت گل محمدی کجاست ؟ روش احداث گلستان گل محمدی ؟

پیش از آنکه به این موضوع بپردازیم که چه مناطقی برای کاشت گل محمدی مناسب است ، باید از چند فاکتور مهم صحبت کنیم تا بدانیم در هر منطقه ای که هستیم با ایجاد چه شرایطی میتواتیم یک گلستان یا حتی باغچه گل محمدی داشته باشیم.

موارد زیر از مهم ترین عواملی است که گلستان گل محمدی با اسانس و گلدهی بالا داشته باشید.

1_ خاک

2_کود

3_فاصله بوته ها و ردیف ها

4_ دما

 

1_خاک:

 به منظور احداث گلستان گل محمدی در یک هکتار، ابتدا باید خاک زمین را شخم زده تا تمام نواحی سفت خاک جا به جا شده و پیوند های محکم آن شکسته شود. این کار به منظور رشد بهتر و نفوذ عمیق تر ریشه های گل محمدی در خاک انجام میشود.بهترین خاک برای رشد گل محمدی میتواند مخلوط ماسه و خاک رس باشد.

 

2_ کود :

یکی از مهم ترین عوامل در باردهی گل محمدی میزان کود است.

در اوایل کاشت این نوع گل در هر هکتار 20_30 تن کود حیوانی پوسیده در ترکیب با خاک نیاز است. اما پس از به بار نشستن گلستان گل محمدی  از دفعات بعد میتوان 5 تن کود گوسفندی که از بهترین نوع کود حیوانی است برای هر هکتار استفاده نمود.

بهترین اسانس و باردهی را گلستان های گل محمدی در مناطق معتدل کوهستانی دارد. این مناطق به دلیل دارا بودن زمین های شیب دار و خاک مغذی و همچنین دمای مورد نیاز برای خواب گل در زمستان جزو بهترین گزینه ها برای احداث گلستان است .

اگر دمای منطقه کاشت طوری باشد که گل در زمستان به خواب نرود میزان اسانس آن کم بوده و در برخی موارد حتی گل میتواند به بار ننشیند.

 

3_فاصله بوته ها و ردیف ها در کاشت گل محمدی :

 

فاصله استاندارد کاشت گل محمدی بین بوته ها 2 متر و بین هر ردیف 3 متر است. اما در برخی گلستان ها با توجه به تعداد کاشت بوته ها در هکتار هرچه مقدار بوته ها کمتر فاصله را بیشتر میدهند تا نظم خاصی داشته باشد اما این کار به میزان آبدهی بیشتر نیاز داشته و خاک باید بسیار مغذی باشد تا کفاف بوته ها با فاصله زیاد را بدهد. اما در یک هکتار با فاصله استاندارد حدود 3000 هزار گودال میتوان برای بوته ها حفر کرد.

 بهترین فصل کاشت برای گل محمدی :

در مناطق معتدل و گرمسیری بهترین زمان کاشت بین ماه های آذر تا بهمن میباشد. اگر گل قبل از شروع زمستان کاشته شود بار بیشتر و رشد بهتری را در پیش خواهد داشت.

در مناطق سردسیر بهترین فصل کاشت بهار میباشد.

 

4_دما:

 

بهترین شروع  دما برای بالا رفتن اسانس گل محمدی دمای بیشتر از 20 درجه سانتی گراد و کمتر از 25 درجه سانتی گراد میباشد.

زیرا دماهای بالاتر که معمولا از ظهر به بعد خورشید دقیقا عمود به مزرعه میتابد میتواند رطوبت گل ها را گرفته و گل های محمدی را خشک کند و میزان اسانس گل را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. به همین دلیل است که گلچینی در مزرعه گل محمدی میبایست بعد از شکفتن گل در سپیده دم تا قبل از ظهر انجام شده و پایان گیرد .در این صورت گل در بالا ترین حد مرغوبیت خود از لحاظ شادابی و اسانس قرار دارد.

 

 

 

در فضای مجازی ما را دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *