Category Menu

لا توجد منتجات في سلة المشتريات.

ویزیت کارت

ماذا يحدث في موسم الزهرة والورد في كاشان؟

فصل گل و گلاب در کاشان چه میگذرد؟

پایتخت گلاب دنیا در شهریست که تمدن آن به 7 هزار سال میرسد . شهری که وقتی بوی عطر گل محمدی آن به مشام میرسد یا شعرهای سهراب و دیگر بزرگان این مرز و بوم به گوش میرسد ، کاشان اولین کلمه ای است که از خاطرات خوش بر جای مانده در ذهنمان میگذرد.

همه چیز در کاشان نشان از تمدن و فرهنگ و احساس است از اردیبهشت و عطر گل محمدی و آیین های زیبای این شهر مثل مراسم دیدنی گلابگیری تا سرسبزی باغ شاه و سیلک 7 هزارساله و کوچه ها و بناهای تاریخی و….

از هرکجای کاشان که بگذرید تاریخی در حال مرور است اگر در مرکز خانه های تاریخی آن باشید . خود را میان معماری هایی میبینید که در هیچ کجا مثل آن نیست از خانه طباطبایی ها تا عامری ها و بروجردی ها و عباسی ها و ….

از مسجد آقا بزرگ که صفا و صیمیت و سادگی را در معنویت معماری و حال و هوای آن حس خواهید کرد

از فین کاشان که بگذرید باغ شاه و حمام تاریخی امیرکبیر

از بازار آن که بگذرید تیمچه امین الدوله که خود ساعت ها شما را غرق در زیبایی خود میکند.

از هرکجا که بگذرید خاطراتی شیرین را با خود خواهید برد .

اما کمی آنطرف تر از کاشان اردیبهشتی دارد همچون بهشت ، گلستان های گل محمدی که در پایین کوهستان رشد میکنند چنان عطری دارد که در این فصل هوش از سر شما میبرد . برزک ، قمصر ، نیاسر ، جوشقان از جمله شهرهایی هستند که بیشترین تولیدات و صادرات گل و گلاب را دارند . اگر قصد دارید در این فصل ببینید که چطور در دیگ های سنتی گلابی ناب از این گل های بهشتی به وجود میآید یا اینکه چطور برخی خانواده ها به سنت دیرینشان کنار هم از سپیده دم مشغول گلچینی هستند باید سفری به این شهرهای شهرستان کاشان داشته باشید.

معمولا زمان برداشت گل در این شهرها متفاوت است و هرکجا که گرمتر باشد گل زودتر به دست خواهد آمد. اما فصل به بار نشستن گل محمدی تقریبا از 15 اردیبهشت شروع و تا 15 خرداد ادامه دارد اگر قصد دارید تا در جشنواره گل و گلاب شرکت کنید این همان زمانیست که در شهر های مختلف کاشان باید به آن سفر کنید .

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *