Category Menu

لا توجد منتجات في سلة المشتريات.

ویزیت کارت

طريقة عمل ماسك ومقشر للوجه بماء الورد والهندباء

یکی از موثرترین روش های پاکسازی پوست صورت ، پاکسازی با گلاب و کاسنی در ترکیب با مواد گیاهی است .

در این مقاله به یکی از موثرترین ماسک های ترکیبی برای پاکسازی میپردازیم.

به طور کلی بر طبق طیع عرقیجات برای انواع پوست میتوان ماسک های گیاهی مختلفی را ایجاد کرد.که از پرکاربردترین آن ها گلاب و کاسنی است.

گلاب به دلیل خاصیت آنتی باکتریال و ضدالتهاب بودن بیس بسیاری از مواد آرایشی بهداشتی از جمله بادی اسپلش ها و ماسک های صورت است. اما باید به این نکته توجه داشت که بعضی از پوست ها نسبت به گلاب حساسیت نشان دهند بنابراین قبل ار استفاده میتوان روی قسمتی از پوست دست تست کرد و اگر حسایت نسان داد به جای گلاب از کاستی استفاده نمود اما برای افرادی که به گلاب حساسیتی ندارند در این روش پاکسازی که بعد تر توضیح خواهیم داد میتوان از هر دو در مراحل یک در میان استفاده کرد .

طرز تهیه ماسک خانگی با گلاب و کاسنی:

موارد مورد استفاده:

گرد سفیدآب

لیمو ترش تازه

آلویه ورا

خاک رس (مخصوص نوع پوست شما)

در این روش ابتدا مقداری از گلاب یا کاسنی را روی پوست اسپری کرده تا خیس کاملا خیس شود سپس پنبه ای را برداشته و پوست صورت را از آودگی ها پاک میکنیم .سپس مقداری آب لیمو ترشی که از قبل گرفتیم را به وسیله یک قطره چکان برداشته، و روی نواحی مختلف صورت میچکانیم و روی کل پوست با انگشتان پخش میکنیم .سپس پودر سفیدآب را روی صورت پخش کرده و به وسیله فیس براشی که یک طرف آن سیلیکونی و طزف دیگر آن موییست از قسمت سیلیکونی آن به آرامی پدر ترکیب شده با لیمو ترش را روی صورت ماساژ میدهیم اگر مقدار لیمو ترش کم بود کمی دیگر در نواحی مختلف صورت میچکانیم .سپس بعد از 5 دقیقه کاسنی یا گلاب را روی صورت اسپری میکنبم به طوری که کاملا صورت خیس شود و با دستمال مرطوب کاملا مواد را از روی صورت پاک میکنیم .سپس دوباره گلاب یا کاسنی (به انتخاب خود در هر مرحله از گلاب و کاسنی استفاده کنید تا نتیجه بهتری مشاهده کنید )

را کاملا روی صورت اسپری کرده و باز با دستمال پاک میکنیم.

برای شروع مرحله بعد میتوانید کاستی یا گلاب را روی صورت اسپری کنید یا از عرق آلویه ورا استفاده کنید .

صورت را کاملا خیس کرده سپس پودر خاک رس را روی تمام صورت میکشیم و با استفاده  از قسمت سیلیکونی فیس براش به آرامی پودری که روی صورت با عرق آلویه ورا مخلوط شده را میچرخانیم تا به طور یکدست این مخلوط  بر روی پوست پخش شود . سپس بعد از یک مکس 20 دقیقه اسپری گلاب یا کاسنی را روی صورت میزنیم و با قسمت مویی فیس براش شروع به پاکسازی میکینیم و بعد با دستمال مرطوبی آغشته به گلاب یا کاسنی پوست را کاملا پاک میکنیم .

در مرحله آخر شما با استفاده از آلویه ورا که از وسط به دو قسمت تقسیم کردید باید الویه ورا را روی پوست ماساژ دهید . و صورت را تا خشک شدن کامل به حال خود رها کنید . توجه کنید که 20 دقیقه پس از خشک شدن پوست ، پوست را با آب خالی دو بار به صورت سطحی بشویید. این روش را باید 4 بار در یک ماه انجام دهید تا معجزه پاکسازی کامل آن را مشاهده کنید.

سرم مو با عرق آلویه ورا

شما میتوانید با ترکیب عرق آلویه ورا ، مقداری روغن نارگیل و آرگان یک سرم قدرتمند برای جلوگیری از خشکی و وز شدن موهای خود بسازید.

در فضای مجازی ما را دنبال کنید

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *